سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری با بيان اين كه حماسه نهم دي دست طمع‌ورزي دشمنان به نظام اسلامي را كوتاه و به تثبيت جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي كمك كرده است، گفت: نهم دی سالروز حماسه عظيم مردمي در پشتيباني از مباني فكري و اعتقادي و ولايي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

حجت الاسلام سید جلالی صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حماسه نهم دي را استراتژي عميق انقلاب اسلامي و فهم و باور عميق ملت ايران در پاسداري از ارزش‌هاي اسلام و آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي ياد كرد.

وی افزود: حماسه نهم دي ريشه در انقلاب با عظمت عاشورا دارد، چرا كه ملت ايران عاشورايي ‌گونه در برابر يزيديان زمان ايستادند و با يك خيز عظيم آگاهانه و حماسي در جهت احياي ارزش‌ها و فرهنگ عاشورايي صلابت و اقتدار خود را نشان دادند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که نهم دي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران نشان از بصيرت بالاي مردم و پيشتازي در عرصه ولايت و ديانت دارد، افزود: این روز تاریخی روزی است که ماهيت و هويت فتنه‌گران را برملا کرد و با اثبات حقانيت انقلاب اسلامي، اين انقلاب واکسينه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين كه حماسه نهم دي دست طمع‌ورزي دشمنان به نظام اسلامي را كوتاه و به تثبيت جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي كمك كرده است، گفت: نهم دی سالروز حماسه عظيم مردمي در پشتيباني از مباني فكري و اعتقادي و ولايي نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که واقعه تلخ سال 88 ناشي از سال ها دشمنی بدخواهان انقلاب اسلامی بود كه در قالب یک فتنه تمام عیار بروز کرد، بیان داشت: ملت بصير ايران اسلامي با الهام گرفتن از عاشورا و مكتب امام حسين(ع) حماسه نهم دي را خلق و با اين حركت به تثبيت جايگاه نظام مقدس جمهوري اسلامي كمك کردند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: محرم و عاشورا مبدأ و مبناي حركت ملت سرافراز ايران اسلامي در ابتداي انقلاب بود و در نهم دي‌ماه 88 عاشورا به كمك مردم آمد و الهام بخش آن حماسه بزرگ و ماندگار شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که بی شک روز نهم دی ماه سال 88 در تاريخ ايران، روز بزرگ و تاريخي بود، بیان داشت: هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری موجب خنثی شدن فتنه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام مردمي جمهوري اسلامي ايران از هر فرصتي براي ضربه زدن به نظام استفاده مي کنند، خاطرنشان کرد: در انتخابات رياست جمهوري سال 88 دشمنان سعی کردند با روشن کردن آتش فتنه در کشور، زمینه ای را برای براندازی نظام فراهم کنند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی در سال 88 با استفاده از برخي عوامل داخلي و افراد بي بصيرت، تشنج آفريني و اردو کشي از خرداد تا دي ماه به آتش اين فتنه گري دامن زدند و سعي داشتند مملکت را به آشوبي ويرانگر بکشانند.

وی با اشاره به این که فتنه انگيزان آشوب طلب کار را به جايي رساندند که حتي به مقدسات اسلامي و معتقدات ملت مسلمان ايران جسارت کردند، تصریح کرد: پس از آن سخنرانی تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران در لبیک به ندای رهبری در روز نهم دي ماه 88 با خشمي مقدس و به صورت خودجوش و مردمي بيرون آمدند تمام آن فتنه ها را خاموش کردند و حماسه اي تاريخي و مقدس آفريدند.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با اشاره به نقش تاريخي حماسه نهم دي ماه در تثبيت نظام و نشر بصيرت عمومي گفت: نظام مردمي جمهوري اسلامي ايران با هوشمندي رهبر معظم انقلاب و هوشياري مردم با بصيرت عموم ملت ايران در روز نهم دي ماه 88 يک بار ديگر تثبيت و نقشه هاي استکبار جهاني را نقش بر آب کرد.

وی تصريح کرد: در اين حرکت فراگير و بزرگ الهي مردم ولايي ايران اسلامي، پايه هاي انقلاب اسلامي را مستحکم تر شده و اميد محرومان، مستضعفان جهان و کشورهاي بيداري اسلامي مضاعف و دشمنان انقلاب اسلامي و ولايت فقيه و نظام اسلامي را نا اميد وزبون کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران بيان کرد: دشمنان انقلاب اسلامي آشکارا طراحي کودتاي مخملي را برعهده داشته، اما مردم بصير و انقلابي ايران اسلامي در حماسه نهم دي ثابت کردند که در هر شرايطي حامي رهبر و کشور بوده و باعث احساس غرور و قدرت خود مردم ايران و دوستداران انقلاب در داخل و سراسر دنيا شدند.

حجت الاسلام صالحی در بخش پایانی سخنان خود تأكيد كرد: با خلق اين حماسه، مردم ثابت كردند كه قدرشناس نعمت ولايت هستند و اجازه نخواهند داد كه آرمان هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي و شهداي انقلاب و دفاع مقدس، به دست استكبار جهاني، رژيم صهيونيستي و عوامل آنها به فراموشي سپرده شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha